Zarządzanie kryzysem w biznesie, jak i gdzie szukać wsparcia

Zarządzanie kryzysem w biznesie, jak i gdzie szukać wsparcia?

W czasach szybko rozprzestrzeniających się informacji kryzys wizerunkowy może dotknąć tak naprawdę każdej firmy. Dlatego trzeba być na niego przygotowanym, a także stale monitorować media, by móc podjąć działania w odpowiednim momencie. Niekiedy niezbędna okaże się również pomoc eksperta. A gdzie go szukać? Zobacz, gdzie znaleźć wsparcie w zarządzaniu kryzysem w biznesie. 

Zarządzanie kryzysem – gdzie szukać pomocy?

Gdy przychodzi kryzys, nie ma czasu na opracowywanie planów działania czy strategii. Trzeba reagować, bo tak naprawdę kluczowe są pierwsze 24 godziny. Dlatego w każdej firmie powinien być określony zespół kryzysowy, który będzie wiedział, co ma robić, gdy pojawi się niekorzystna sytuacja. Taki zespół to nie tylko zarząd, ale przede wszystkim eksperci od PR i marketingu. A co, jeśli go nie mamy lub gdy kryzys jest na tyle poważny, że nie wiemy co robić? 

W tym przypadku warto skorzystać z pomocy agencji PR oraz zewnętrznych specjalistów z tej branży, którzy mają doświadczenie przy takich projektach. Jednym z ekspertów od komunikacji kryzysowej jest Igor Janke (R4S), znany również jako wieloletni dziennikarz, publicysta czy redaktor naczelny Polskiej Agencji Prasowej. Igor Janke ma ogromne doświadczenie w tej branży, chociażby dlatego, że zarządzał pierwszym takim kryzysem w polskich mediach społecznościowych (Maspeksu z Tigerem). 

Współpraca z zewnętrznymi ekspertami opłaca się również z tego względu, że nie tylko mają oni ogromną wiedzę, ale również potrafią spojrzeć na kryzys bez emocji, które z pewnością w takiej sytuacji towarzyszą członkom naszej firmy. Na dodatek mają dostęp do inteligentnych narzędzi, które mogą na bieżąco śledzić wypowiedzi internautów, niejednokrotnie korzystają również z pomocy e-ambasadorów

Jak zarządzać kryzysem wizerunkowym?

A od czego rozpocząć działania? Jak postępować, gdy rozpocznie się kryzys? Po pierwsze należy zacząć od obiektywnej oceny sytuacji, należy zastanowić się także, jaka jest przyczyna, w jakiej fazie znajduje się kryzys i jaki jest jego zasięg? Gdy odpowiemy na te pytania, możemy dopasować odpowiednią (wcześniej ustaloną) strategię. Należy również jak najszybciej skontaktować się z zewnętrznym ekspertem. 

W tym przypadku koniecznie okaże się również skorzystanie z narzędzi do monitoringu mediów, dzięki czemu będziemy na bieżąco z każdym artykułem czy niekorzystną dla nas aktywnością w mediach społecznościowych. Często będziemy musieli przygotować również oficjalne oświadczenie, aby udowodnić, że panujemy nad sytuacją. Warto pamiętać, że taki komunikat powinien wyrażać empatię, troskę o los poszkodowanych oraz okazać jak najszerszy obraz całej sytuacji. 

Co ważne, nasze działania nie powinny zakończyć się po zażegnaniu sytuacji kryzysowej. Warto jeszcze długo i intensywnie pracować nad swoim wizerunkiem, dzięki czemu kryzys w biznesie nie będzie porażką, a okaże się dla nas szansą na zbudowanie jeszcze lepszego wizerunku firmy. 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij