Usług szuka się dzisiaj w internecie. Do tego ponad 46% pytań zadawanych w przeglądarkach dotyczy usług w konkretnej okolicy. I chociaż należy korzystać z Google Moja Firma, to firmowa strona www jest miejscem, w którym użytkownik znajdzie dokładnie to, co oferuje Twoje przedsiębiorstwo. Dodatkowo strona www i firmowy adres e-mail podnoszą wiarygodność przedsiębiorstwa. A klientów zdobywa się najczęściej właśnie zaufaniem.
Co jeszcze ważniejsze – strona internetowa firmy nie musi być ani duży wydatkiem, ani pochłaniać dużo czasu. I zrobisz ją samodzielnie, bez kodowania.

Więcej niż wizytówka firmy w sieci

Strona www firmy to nie tylko wizytówka. To także narzędzie, które pomoże Ci zdobyć uwagę przyszłych klientów. Nawet jeśli ma być to prosta strona, to warto się nią zainteresować. Powód jest prosty: masz nad nią pełną kontrolę. Możesz modyfikować treść, wygląd i układ.

To duża zaleta, ponieważ wiele serwisów agregacyjnych na wiele rzeczy zwyczajnie nie pozwala. Podasz w nim naprawdę podstawowe dane dotyczące przedsiębiorstwa, ale jeśli chcesz napisać coś więcej, na przykład opisać ofertę, to niestety, ale nie ma na to miejsca.

Ten problem najlepiej widać, gdy ktoś szuka informacji o konkretnej firmie. Po wpisaniu odpowiedniej w wynikach wyszukiwania pojawi się kilka serwisów agregacyjnych. W takich wizytówkach może znajdą kontakt do jakiejś firmy. Ale czy jest aktualny lub czy numer telefonu wciąż działa – nie ma takiej pewności.

Za to strona internetowa firmy daje bardzo pozytywne wrażenie solidności i aktualności.

Oferta, adres, może cennik?

Dodatkowo na stronie umieścisz tak prozaiczne rzeczy jak ofertę czy cennik. To kluczowe informacje dla wielu użytkowników, zwłaszcza jeśli szukają bardzo konkretnej lub niestandardowej usługi lub produktu.

Co jeszcze ważniejsze – umieszczenie tych informacji pomaga w pozycjonowaniu strony. Kolejne punkty oferty konkretnej firmy uzupełniają temat. Dzięki temu wyszukiwarki mogą postrzegać konkretną stronę firmy jako wartą pokazania wyżej.

Wspominałem już o aktualności danych kontaktowych na stronie. Podobnie jest z ofertą. Na stronie www firmy możesz szybko zmienić (rozszerzyć, zmodyfikować i tak dalej) listę oferowanych usług. Wbrew pozorom to bardzo ważna sprawa. Bo jeśli jakiś przyszły klient będzie szukać konkretnej usługi – nawet niszowej – to po wpisaniu jej nazwy może trafić na stronę firmy.
Najlepiej jeśli byłaby to strona Twojej firmy.

Co musisz wiedzieć o stronie?

Każda strona potrzebuje trzech rzeczy: hostingu, domeny i jakiegoś narzędzia do zrobienia (i utrzymania). Hosting to miejsce na serwerach – tam są pliki strony. Domena to adres strony www w intenecie. A narzędzie (program do zrobienia strony) mówi samo za siebie. Dodatkowo ważne jest to, żeby hosting i narzędzie były bezpieczne, stabilne i łatwe w obsłudze. Chociaż brzmi to jak oczywistość, to nie zawsze tak jest.
Każda z tych rzeczy najczęściej jest do ogarnięcia osobno. Jedna faktura za hosting, druga za domenę, a czas potrzebny na ogarnięcie programu też się liczy.

Jak zrobić stronę internetową firmy?

Dlatego biorąc się za zrobienie strony firmowej warto wybrać kreator stron www – na przykład polski WebWave. Co ważne – zrobisz w nim stronę samodzielnie i bez kodowania.
Pozwala na łatwe stworzenie strony internetowej o dowolnej szacie graficznej. Dodatkowo pozwala na uruchomienie sklepu internetowego o niemal nieograniczonych możliwościach.
Własną stronę www zrobisz w nim za darmo – z hostingiem o nieograniczonej pojemności i pomocą po polsku. Też za darmo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here