Skuteczne sposoby na reklamę firmy – sprawdzone propozycje

Aby odnieść sukces w biznesie, należy nie tylko dobrze wykonywać swoją pracę, ale i właściwie ją promować. Rozpoznawalność i pozytywny wizerunek to klucze do pomyślnych wyników sprzedaży, co przynosi efekty nie tylko w e-commerce. W jaki sposób można reklamować swoją markę?

Marketing outdoorowy – przykłady

Jedną z najdłużej stosowaną formą promocji jest reklama zewnętrzna. Pod tym pojęciem kryją się wszelkiego rodzaju plakaty, billboardy czy murale. Jeden ze sposobów na zwiększanie rozpoznawalności swojej marki to oklejenie automatu Paczkomat® materiałami dotyczącymi przedsiębiorstwa. Takie rozwiązanie proponuje InPost, który ma w ofercie różnorodne działania wspomagające marketing innych brandów.

Ciekawą formę promocji outdoorowej stanowi korzystanie z ekranów dostępnych w komunikacji miejskiej. Wyświetlacze w autobusach, wagonach metra czy tramwajach to dobre miejsce do ulokowania reklamy, która ma trafić do jak największego grona odbiorców. Nawet w niedużych miastach w godzinach szczytu to właśnie w komunikacji znajduje się mnóstwo potencjalnych odbiorców produktów lub usług firmy.

Często spotyka się również reklamy umieszczone na samochodach. To przydatne szczególnie wtedy, kiedy firma ma pojazd służbowy. Najlepiej rozwiązanie prezentuje się na większych powierzchniach np. na busach. Nie wyklucza to jednak stosowania tego typu promocji na blachach i szybach osobówek.

W przestrzeni miejskiej pojawiają się coraz bardziej oryginalne i pomysłowe akcje marketingowe. Niekiedy organizuje się specjalne instalacje, które mają na celu zwrócenie uwagi np. na flagowy produkt marki. Czasami przedsięwzięcia obejmują wielowymiarowe kampanie, które ukazują się jednocześnie w różnych miejscach – na budynkach, chodnikach czy autobusach.

Reklama firmy w internecie – sposoby

Współczesne technologie pozwalają na przeprowadzanie kreatywnych akcji marketingowych online. Coraz więcej marek decyduje się na wykorzystanie w swoich działaniach sztucznej inteligencji. W ten sposób mogą tworzyć pomysłowe wideo czy zdjęcia bez ogromnych nakładów finansowych. Tak powstają m.in. filmiki z ciekawym wykorzystaniem produktów w przestrzeni publicznej.

Zarówno innowacyjne nagrania, jak i real time marketing mają spore szanse na zdobycie wysokich zasięgów. RTM to akcje reklamowe bazujące na bieżących wydarzeniach i nawiązujące np. do obowiązującego aktualnie trendu lub głośnego zjawiska. Aby móc korzystać z możliwości, jakie dają takie działania, warto mieć w swojej firmie zespół ekspertów z zakresu reklamy. Do ich zadań należy wyszukiwanie szans na szybką reakcję i realizowanie kreatywnych pomysłów.

Poza tym w sieci dobrze sprawdzają się artykuły sponsorowane. Firmy często zamawiają teksty na tematy powiązane ze specyfiką swojej działalności. Znajdują się w nich linki do oficjalnej strony przedsiębiorstwa, które pomagają w tworzeniu sieci połączeń i budowaniu pozycji w wyszukiwarce. Powinno się inwestować w wartościowe artykuły tworzone zgodnie z zasadami SEO.

Jedną z popularniejszych form reklamy w internecie są banery na różnorodnych witrynach. Umieszczenie u siebie grafiki reklamowej oferuje m.in. InPost, dzięki któremu można liczyć na dotarcie nawet do kilku milionów użytkowników miesięcznie. Ponadto materiały promocyjne w formie wideo pojawiają się często w serwisach takich jak YouTube czy TikTok.

Skoro już o tym mowa, nie można zapominać o social mediach. Tworzenie ciekawych materiałów na firmowe profile pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku i zaangażowanej społeczności odbiorców. To także miejsce na umieszczanie reklam sponsorowanych, które mają szansę docierać do zupełnie nowych odbiorców. Warto promować się również za pomocą ciekawych newsletterów wysyłanych na e-maile użytkowników. Taką opcję dla firm posiada również InPost w swoim newsletterze.

Dlaczego warto inwestować w działania marketingowe firmy?

Działania marketingowe firmy wpływają na przychody przedsiębiorstwa. Czasami trzeba zainwestować sporo w reklamę, ale po czasie owocuje ona znacznie wyższymi zyskami. Oczywiście, gdy zostanie przeprowadzona we właściwy sposób. Za sprawą akcji promocyjnych da się docierać do zupełnie nowych odbiorców i tym samym zwiększać rozpoznawalność firmy. Kreatywne działania mocno wpływają na całokształt wizerunku przedsiębiorstwa.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij