Własna firma to nie tylko zadania związane z obsługą klienta, księgowością, czy relacjami biznesowymi. Liczy się także skuteczny marketing – obecnie w tym celu wykorzystuje się głównie Internet, między innymi media społecznościowe. Na co zwrócić uwagę przy prowadzeniu firmowego fanpage’a?
Fanpage biznesowy – jaką platformę wybrać?
Działania marketingowe w sieci mogą być prowadzone na różnych stronach – w świecie mediów społecznościowych można wyróżnić kilka kluczowych portali, które są najchętniej wykorzystywane przez przedsiębiorców. Najbardziej oczywistym wyborem będzie Facebook, który oferuje nie tylko osobne opcje dla profili firmowych, lecz także profesjonalne narzędzia, takie jak aplikacja mobilna Meta Business Suite. Dzięki temu odseparowanie biznesowych wiadomości od prywatnej korespondencji administratora strony jest bardzo łatwe, a dodatkowo można skorzystać z szeregu narzędzi statystycznych, które pozwalają m.in. na analizowanie aktywności.
Kolejnym popularnym medium jest Instagram. Platforma ta opiera się w głównej mierze o publikację zdjęć – z tego względu będzie to doskonałe rozwiązanie dla firm, które operują głównie reklamami wizualnymi. Od pewnego czasu sporym zainteresowaniem cieszą się również krótkie filmy, tzw. rolki.
Ostatnia propozycja to obecny gigant na rynku aplikacji mobilnych – TikTok. To platforma używana głównie przez młodszych odbiorców: z tego względu powinni się nią szczególnie zainteresować przedsiębiorcy, którzy kierują swoją ofertę właśnie do tej grupy.
Prowadzenie firmowego fanpage’a – co pomoże odnieść sukces?
Przede wszystkim warto zaznaczyć, że algorytmy wykorzystywane przez portale społecznościowe do ustalania zasięgu postów są cały czas aktualizowane. Jeszcze kilka lat temu firmowe profile na Facebooku mogły liczyć na dość bezproblemowe docieranie ze swoimi treściami do odbiorców – teraz jednak polityka portalu kładzie nacisk na relacje pomiędzy znajomymi i lokalnymi społecznościami. Jak zatem poradzić sobie z osiągnięciem zadowalających zasięgów na Facebooku? Warto skorzystać z opcji reklam – aby zapewnić sobie najlepsze rezultaty z pozycjonowania, dobrym pomysłem może być także współpraca z agencją marketingową. Należy również unikać publikowania treści w formie samego tekstu, który nie jest opatrzony zdjęciem, grafiką lub materiałem wideo. Pozytywne rezultaty można osiągnąć też dzięki udostępnianiu postów z firmowego fanpage’a oraz generowania ruchu pod wpisami.
Jeżeli fanpage ma za zadanie nie tylko promowanie danej usługi lub produktów, lecz także usprawnienie komunikacji pomiędzy firmą, a klientami, ważne będzie regularne i szybkie odpowiadanie na wiadomości. Aby było to możliwe, warto zadbać o szybkie łącze internetowe w firmie, które oferuje m.in. INEA Biznes.
INEA Biznes, czyli rozwiązania wspierające skuteczny marketing w Internecie – usługi INEA dla firm
Przenosząc część swojej biznesowej działalności w strefę online, warto zadbać o kilka istotnych kwestii – oprócz skutecznego marketingu liczy się m.in. dostęp do sprawnego połączenia internetowego. Szukając ofert stworzonych z myślą o biznesie, warto sprawdzić rozwiązania INEA dla firm. To poznański dostawca Internetu, który oferuje nie tylko szybkie i stabilne łącze światłowodowe z wysokim SLA na poziomie 99,9%, stałym monitoringiem sieci 24/7/365 i możliwością zwiększania pasma w dowolnym momencie trwania umowy, lecz także szereg dodatkowych usług. Klienci INEA Biznes mogą skorzystać między innymi z przechowywania plików w chmurze, by usprawnić przygotowywanie materiałów marketingowych z dowolnego miejsca oraz bezpiecznego backupu danych, gwarantującego ciągłość działalności firmy.