Jak skutecznie zabezpieczyć transakcje z kontrahentem?

Dynamicznie rozwijający się świat biznesu wymaga coraz większego skupienia się na tym, co odróżnia nas od innych firm. Wieczna pogoń za nowymi rynkami zbytu czasem przesłania nam fundamentalny cel każdego biznesu – zarabianie pieniędzy, które niestety nie zawsze trafiają na nasze konto w zgodzie z zawartymi warunkami umowy. Jak przestrzec się przed takimi sytuacjami? Sprawdzamy.

Poznaj swoich kontrahentów przed podjęciem współpracy

Zabezpieczenie płatności to naturalny dla wielu przedsiębiorców proces, który pozwala upewnić się w tym, że nasi kontrahenci wypełnią warunki umowy i pozwolą nam – dzięki terminowej płatności, dalej robić to, co umiemy najlepiej bez zbędnych obaw o zatory finansowe. Istnieje wiele sposobów na to, by uchronić się przed takimi sytuacjami – zabezpieczenie zaliczki, dobrze stworzone umowy i wiele innych.

To jednak, co pozwoli nam już na samym początku pozbyć się wątpliwości to odpowiednie prześwietlenie nowego klienta. Sprawdźmy jego sytuację finansową, opinie o współpracy i wiarygodność finansową. To świetny sposób na redukcję ryzyka współpracy z nieuczciwymi klientami. Jednak rzadko kiedy mamy przywilej przebierania w klientach. Dlatego warto poszukać alternatywy, która zapewni nam transparentność w działaniach biznesowych.

Jak zabezpieczyć się przed nieuczciwymi partnerami biznesowymi? 

To właśnie transparentność współpracy, jej bezpieczeństwo i dopełnienie warunków umowy przez obie strony stanowią fundament każdej współpracy. Z jednej strony zabezpieczenie transakcji, z drugiej dopilnowanie, że zleceniodawca wywiąże się z umowy. Jak to zrobić? Na szczęście jest rozwiązanie, które pozwoli w szybki i intuicyjny sposób rozwiązać ten problem i zapewnić obu stronom wygodną przestrzeń do robienia biznesu. Tym rozwiązaniem jest ShareLock.

Nowoczesna forma zabezpieczenia transakcji – ShareLock

ShareLock to wygodna forma współpracy dwóch stron na zasadzie wspólnego przedsięwzięcia, które jest realizowane za pośrednictwem aplikacji ShareLock. Klient i sprzedawca logują się na platformie, definiują warunki umowy i właśnie na tym etapie – jeszcze przed podjęciem faktycznego zadania, klient wpłaca na tymczasowe konto środki stanowiące zapłatę za usługę lub towar.

Po wykonanym zleceniu klient ma pełne prawo do zaakceptowania lub odrzucenia efektu pracy. Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem, pieniądze automatycznie trafiają na konto strony umowy, eliminując powszechny problem przedłużających się terminów spłaty faktury. Prawda, że proste? Warto sprawdzić ShareLock i wejść ze swoim biznesem na jeszcze wyższy poziom. 

Ewa Szymańska

Ewa Szymańska

Konsultantka biznesowa z naciskiem na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie w opracowywaniu strategii rozwoju oraz optymalizacji procesów biznesowych. Jej artykuły oferują praktyczne porady dla przedsiębiorców dążących do zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Artykuły: 49

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *