biznes

Jak zwiększyć konkurencyjność firmy w popularnej branży? Poznaj kilka wskazówek

Aktualnie sytuacja na rynku jest trudna, szczególnie dla małych firm. Jednak pomimo kryzysu już teraz warto pomyśleć o zwiększeniu konkurencyjności swojej firmy, wszak obostrzenia kiedyś się skończą i „normalne” życie wróci. Jeżeli więc prowadzicie działalność w ramach jednej z popularnych branż, której nie uznaje się za niszową, to ten poradnik dedykujemy właśnie dla Was, wszak dzięki niemu być może uda Wam się zwiększyć dochody. Poznajcie więc kilka wskazówek, jak zwiększyć konkurencyjność firmy.

Rada nr 1: postaw na reklamę

reklamaMówi się, że reklama dźwignią handlu i tak rzeczywiście jest. Aby zaistnieć na rynku należy zyskać rozpoznawalność i swoistą popularność. Jeszcze do niedawna reklama wiązała się z dużą inwestycją, ale obecnie te koszty można naprawdę znacząco zredukować. Zamiast reklamy telewizyjnej zdecydowanie lepiej postawić na kampanie Adwords. Warto także prowadzić konto w mediach społecznościowych, gdzie możecie prowadzić fanpage i organizować konkursy. Za polubienie można otrzymać drobne upominki czy też nagrody. Dobrym wyborem są też zniżki, choćby i 10% na następny zakup, które można otrzymać za polecenie bądź też wyrażenie opinii. Dodatkowo niezbędne wydaje się prowadzenie strony i to niezależnie czy sprzedajcie na Allegro czy też macie sklep stacjonarny, strona internetowa i sklep internetowy w XXI wieku wydają się koniecznością. Szczególnie aktualna sytuacja pokazała, że coraz więcej osób wybiera zakupy online, co dotyczy już nie tylko odzieży, ale i nawet produktów spożywczych. Oczywiście na tym możliwości reklamy się nie kończą, bo jeżeli chcecie rozreklamować np. restaurację serwującą posiłki na wynos, to sprawdzi się także rozdawanie ulotek bądź wrzucanie ich do skrzynek na listy, dzięki temu dotrzecie do klientów, choć oczywiście lokalnych.

Rada nr 2: dobry sprzęt do podstawa

Oczywiście prowadzenie firmy wiąże się z korzystaniem ze sprzętu typu komputer, ale kasa fiskalna czy drukarka. Zatem w dobre jakościowo sprzęty musicie inwestować, choć nie są to małe pieniądze. Trzeba zdawać sobie sprawę, że dobry sprzęt pracuje sprawnie i nie zacina się, a jak wiadomo przestoje nie są wskazane. Jeżeli nie macie dużego kapitału to warto pomyśleć o instrumencie jak pożyczka na inwestycje, którą możecie otrzymać. Taka forma finansowania wydaje się być bardzo korzystna i rzeczywiście pozwala „postawić żagle” w biznesie. Możecie w ten sposób zainwestować w dobre oprogramowanie dedykowane Waszej firmie z przydatnymi modułami ułatwiającymi komunikację B2B czy B2C. Nie należy też zapominać o samochodach służbowych, które są niezbędne jeżeli dojeżdżacie do klientów i tutaj także możecie wyprzedzić konkurencję wybierając leasing dla firm.

Rada nr 3: oszczędność kosztów= niskie ceny

kosztyNie od dziś wiadomo, że klienci w dużej mierze kierują się ceną, zatem cena powinna być możliwie jak najniższa, a jakość usług możliwie najwyższa. Ale żeby móc zaproponować klientom dobrą ofertę trzeba na czymś zaoszczędzić, a najlepiej zaoszczędzić na rachunkach. Niezbędna wydaje się więc termomodernizacja, dzięki której rachunki za prąd i ogrzewanie będą zdecydowanie niższe, co także pozwoli na obniżenie cen klientom. Tutaj warto pomyśleć o wymianie starego pieca na nowoczesny i ekologiczny. Warto też ocieplić ściany czy wymienić sprzęty na energooszczędne. Także na termomodernizację można otrzymać bardzo korzystne kredyty z niskim oprocentowaniem. Nowoczesne firma jest zdecydowanie lepiej odbierana w oczach klientów, ale i innych kontrahentów, zatem trzeba o tym pomyśleć i podjąć najlepszą decyzję.

Rada nr 4: jakość usług ma znaczenie

Chcąc utrzymać pozycję na rynku zawsze i to do każdego zlecenia należy podchodzić indywidualnie, z największym zaangażowaniem, tylko w ten sposób można zdobyć nowych klientów, ale i utrzymać starych – w końcu polecenie pocztą pantoflową także jest efektywne. Każda usługa musi być realizowana terminowo. Dodatkowo kontakt z klientem ma duże znaczenie i nie można o tym zapominać. A więc trzeba być grzecznym i otwartym i w żadnym wypadku nie można dać się sprowokować. Na samym końcu przypominamy, że choć sytuacja na rynku jest trudna, to nie można tego wykorzystywać i windować cen, bo w ten sposób straci się tylko i wyłącznie klientów.

Jeżeli chcecie zwiększyć konkurencyjność firmy, koniecznie skorzystajcie z naszych rad i pamiętajcie, że „jakość to podstawa”.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij