Jak zrobić analizę słów kluczowych dla pozycjonowania?

Siła badania słów kluczowych tkwi w lepszym zrozumieniu rynku docelowego i sposobie wyszukiwania treści, usług lub produktów. Jest to proces znajdowania i analizowania wyszukiwanych haseł, które ludzie wpisują do wyszukiwarek. Mądry dobór słów kluczowych w sklepie czy innej dowolnej witrynie internetowej służy do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) a także dla ogólnej strategii marketingowej. To właśnie dzięki nim możesz mieć większe szanse na dotarcie ze swoim produktem lub usługami do szerszej grupy odbiorców. Dlaczego jeszcze analiza słów kluczowych jest dziś niezbędna?

Analiza słów kluczowych – po co jest nam potrzebna?

Faktem jest, że nauka przeprowadzania badań słów kluczowych jest podstawowym zadaniem osoby zapoznającej się z SEO. Umiejętność tę dziś powinna posiadać każda osoba zajmująca się tworzeniem treści do internetu. Co jednak ważne, także osoby zajmujące się działalnością w sieci, powinny zdawać sobie sprawę z istnienia słów kluczowych. Identyfikując popularne słowa i wyrażenia, których ludzie aktywnie szukają w wyszukiwarkach takich jak Google, możemy odkryć, co chcą przeczytać, i skoncentrować swoje treści wokół tych tematów.

Dzięki słowom kluczowych możemy prowadzić długofalową strategię, która pozwoli naszej stronie znaleźć się w czołowych wynikach wyszukiwania. Upraszczając – odpowiedni dobór słów kluczowych to nieodłączna część procesu pozycjonowania witryny internetowej. Jednak zrozumienie, dlaczego badanie słów kluczowych jest ważne, to tylko połowa sukcesu. Musimy także wiedzieć, jak dobrze badać i dobierać słowa kluczowe.

Rodzaje słów kluczowych

Do pozycjonowania swojej witryny internetowej możemy wykorzystywać kilka rodzajów słów kluczowych. Do najczęściej stosowanych możemy zaliczyć:

  • generyczne słowa kluczowe,
  • frazy z długim ogonem (long-tail keywords),
  • frazy brandowe,
  • frazy produktowe,
  • frazy lokalne,
  • frazy informacyjne.

Planer słów kluczowych Gooogle Ads

Generyczne słowa kluczowe

Ten typ słów kluczowych to frazy posiadające szerokie znaczenie. Choć mają one wysoką średnią liczbę wyszukiwań, są jednocześnie trudne do wykorzystania przy pozycjonowaniu. Wpływ na to ma duża konkurencyjność.

Przykład: koszulka

Long-tail keywords

Ten typ słów kluczowych jest o wiele bardziej konkretny od fraz generycznych. Choć mają one niższą liczbę wyszukiwań, te, które się pojawiają, będą gwarantować ruch wartościowy. W praktyce dzięki zastosowaniu dużej ilości fraz z długim ogonkiem możemy wygenerować spory ruch. Dzięki ich wykorzystaniu na naszą stronę będą trafiać osoby, które faktycznie poszukują treści lub produktu, które u nas znajdą.

Przykład: damska koszulka do biegania

Frazy brandowe

Jak sama nazwa wskazuje, frazy brandowe zawierają w sobie nazwy marek (brand), przez co pozwalają wygenerować wartościowy ruch. Jeśli posiadamy sklep, nie zapominajmy wykorzystywać tego typu fraz gwarantujących wysoko konwertujący ruch.

Przykład: damska koszulka Nike

Jak dobierać słowa kluczowe?

Czego należy szukać podczas badania słów kluczowych? Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę podczas tego procesu, jest miesięczny wolumen ruchu i konkurencyjność dla docelowego słowa kluczowego. Nie wszystkie słowa kluczowe są warte optymalizacji, więc należy szukać tych, które są łatwe i ważne dla pozycjonowania naszej witryny.

1. Pomyśl o zamiarach potencjalnych klientów

Pierwszym krokiem w wyborze słów kluczowych jest zastanowienie się nad intencją wyszukiwania stojącą za użytkownikami. Aby to zrobić, musisz wziąć pod uwagę potrzeby kupującego.

2. Przeprowadź badanie słów kluczowych

Drugim krokiem do wyboru właściwych słów kluczowych jest przeprowadzenie badania słów kluczowych w celu zawężenia fraz docelowych. W tym celu skorzystaj z narzędzi do badania słów kluczowych, które są wymieniane w dalszej części tego artykułu. . Warto również rzucić okiem na słowa kluczowe wykorzystywane przez konkurencję.

Skorzystaj z podpowiedzi słów kluczowych w Planerze Słów Kluczowych

3. Wybierz najlepsze słowa kluczowe

Po przeprowadzeniu badania słów kluczowych i przeanalizowaniu konkurencji nadszedł czas, aby wybrać najlepsze słowa kluczowe, na których możesz się skupić. Po ich wybraniu możesz tworzyć treści, które zadbają o dobrą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Analiza słów kluczowych – narzędzia

Wiesz już, że w badaniu słów kluczowych mogą pomóc Ci odpowiednie narzędzia. Niektóre z nich są w pełni darmowe, oferują jednak mniej funkcji, inne z kolei wiążą się z dodatkowymi kosztami.

Do najczęściej wybieranych narzędzi należą:

  • Planer słów kluczowych Google,
  • Senuto,
  • Semstorm,
  • Answer The Public,
  • Google Trends,
  • Term Explorer (darmowe 5 słów kluczowych dziennie),
  • Ubersuggest.

Każdy z nich oferuje nieco inne możliwości. Osobom, którym nie są potrzebne bardzo zaawansowane narzędzia, w zupełności wystarczy w pełni darmowy Planer słów kluczowych.

Artykuł powstał we współpracy z Agencją Memtor Marketing

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij