Jak pozycjonować sklep na Shopify?

Osoby, które chcą założyć sklep online, często zastanawiają się, jak tego dokonać. Do dyspozycji jest kilka systemów e-commerce, wśród nich Shopify. Czym się wyróżnia? Jakie daje możliwości? Czy da się pozycjonować sklep zaprojektowany na Shopify? Podpowiadamy!

Shopify – co to jest?

Shopify to najpopularniejsza platforma e-commerce na rynku. Jest bardzo popularna i lubiana. Używa się jej w ponad 175 krajach na świecie. Doceniają ją przede wszystkim właściciele małych sklepów. Wybierają Shopify głównie z uwagi na szereg usług i narzędzi, które upraszczają prowadzenie sklepów internetowych. Platforma oferuje im usługi pomagające w przyjmowaniu płatności, w organizacji wysyłki, w komunikacji z klientami, ale również i w prowadzeniu marketingu. Zgadza się – choć sklep na Shopify zakładany jest na platformie, można z powodzeniem dopasować go do swoich potrzeb, a także zająć się jego promocją w internecie, np. poprzez pozycjonowanie.

Czy da się pozycjonować sklep na Shopify?

Pozycjonowanie to takie działanie, które ma na celu zwiększenie widoczności domeny w wynikach wyszukiwania, które pojawiają się po wpisaniu wybranych – bliskich firmie – słów kluczowych. Dzieje się tak w wyniku licznych prac na stronie i poza nią. Jak w tym wypadku możliwe jest pozycjonowanie sklepu zbudowanego na platformie Shopify? Czy da się zoptymalizować go pod SEO? Agencja, która specjalizuje się w tym, że pomaga zbudować sklep na Shopify (wecanfly.pl), przekonuje, że da się pozycjonować e-commerce utworzony na tej platformie. Jak?

Jak pozycjonować sklep na Shopify?

Przede wszystkim warto wiedzieć, że samo posiadanie sklepu online nie sprawi, że klienci zaczną w nim kupować. Trzeba ich pozyskać. Jak? Poprzez płatną reklamę? Z pewnością tak, ale warto podejść do tematu również od innej strony. Skoro zakładamy sklep internetowy, to zakładamy, że klient do niego trafi, wpisując w wyszukiwarce słowo odpowiadające produktowi, jakiego potrzebuje. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby pojawić się w wynikach wyszukiwania jak najwyżej. Jak tego dokonać? Na jakie działania można sobie pozwolić w ramach platformy Shopify?

Choć powszechnie uważa się, że trudno pozycjonować zamkniętą platformę, to jednak w przypadku tego typu e-commerce, da się znaleźć sposoby. Przede wszystkim na początku dobrze jest zadbać o właściwe metadane. Dobrze, by słowa kluczowe pojawiały się w metaopisach i metatytułach. Warto wybierać zarówno krótkie, jak i bardziej rozbudowane frazy. Dzięki odpowiednim narzędziom można odkryć, które ze słów kluczowych dla danego sklepu będą najbardziej istotne.

Frazy powinny pojawić się również w nazwach zdjęć i w tekstach alternatywnych, jakie się do nich dodaje podczas umieszczania fotografii. To taki tekst, który wyświetla się zamiast materiału graficznego, omawiając to, co znajduje się na obrazku. Widzą go zarówno osoby niedowidzące, wszyscy korzystający ze słabego łącza, jak i roboty wyszukiwarek.

Pozostając przy obrazkach – konieczna jest ich odpowiednia kompresja, by ładowały się znacznie szybciej. W tym celu można wykorzystać specjalne narzędzia. Szybko działająca strona to atut przy pozycjonowaniu, ale też istotny element UX.

Dla pozycjonowania ogromne znaczenie ma również właściwe przygotowanie karty produktu. Jak tego dokonać? Przede wszystkim niezbędny jest opis produktu, który jest naszpikowany słowami kluczowymi, ale też przydatny dla klienta. Powinien w nim znaleźć wszelkie potrzebne informacje.

Aby zyskać atrakcyjną pozycję w wyszukiwarce i ściągnąć ruch do sklepu, warto zdecydować się na prowadzenie bloga, nagrywanie podcastów lub filmów. Na Shopify możliwe jest blogowanie. Umieszczanie na stronie angażujących treści przyciąga internautów, zatrzymuje ich na dłużej na witrynie, a także przyczynia się do jej częstego aktualizowania.

Wszystkie te działania mogą sprawić, że sklep pojawi się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, ale równocześnie wzbogacą e-commerce o ciekawą treść, którą docenią odwiedzający witrynę.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij