Czym jest marketing internetowy

Czym jest marketing internetowy

O tym, jak ważną rolę Internet odgrywa w życiu każdego człowieka, nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak, jak istotny jest również dla firm, wciąż nie zdajemy sobie sprawy. Zdradzamy, jak należy rozumieć marketing internetowy, a także – dlaczego warto o nim pomyśleć, gdy prowadzi się biznes.

Czym jest marketing?

Marketingiem nazywa się wszelkie działania firmy, których naczelnym celem jest wsparcie sprzedaży produktów/usług. Oczywiście jego realizacja możliwa jest dzięki opracowaniu różnorodnych technik i metod, dostosowanych do potencjalnych nabywców. W ramach działalności marketingowej trzeba więc najpierw ich poznać, zarówno ich potrzeby, jak i możliwości. Marketingowcy poszukują wszelkich sposobów, jakie może dać im rynek. Dzięki temu są w stanie opracować strategię dystrybucji produktu, ale i ustalić odpowiednią cenę, sposób komunikacji z konsumentami oraz działania budujące wśród nich świadomość marki.

Wyróżnić można kilka rodzajów marketingu. Wśród nich znajduje się właśnie marketing internetowy. Czym jest dokładnie i co daje?

Marketing internetowy – co to?

Odnosząc się do ogólnej definicji, można napisać, że marketing internetowy to działania i strategie, które wspierają sprzedaż usług,produktów i pozwalają na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, a polem ich działalności jest szeroko pojęty Internet. Sprzedaż dzięki LinkedIn to dobry przykład marketingu internetowego w social mediach, opiera się ona w dużej mierze na działaniach wizerunkowych, a do tego pozwala skutecznie poszerzyć sieć kontaktów biznesowych. Jednak działania marketingowe widoczne są również w innych serwisach społecznościowych, najczęściej takich jak Facebook czy Instagram.

Dzisiaj wiele firm, które chcą zaistnieć na rynku i w świadomości konsumentów, decyduje się na to, by promować się głównie w sieci. Nie ma co się dziwić, gdyż pęd życia i popularność nowych technologii sprawia, że większość spraw załatwianych jest w ten sposób. Właśnie dlatego większość firm przenosi działalność do Internetu i tam szuka klientów. To sprawia, że marketing internetowy staje się najprężniej rozwijającą się formą marketingu. Jest niezbędny, by zaistnieć w sieci. Konkurencja jest znacznie większa niż przy działalności stacjonarnej. Trzeba więc działać. Marketing internetowy zwiększa widoczność firmy w sieci, wykorzystując działania e-marketingu, takie jak optymalizacja SEO, linkowanie czy content marketing.

Rodzaje marketingu internetowego

Na e-marketing składa się wiele różnych działań. W ramach marketingu internetowego wyróżnić można kilka rodzajów aktywności, które warto uwzględnić w strategii promocyjnej, by w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje Internet. Do najpopularniejszych działań należą wspomniane już: optymalizacja SEO, linkowanie, content marketing, reklamy płatne, a także z wykorzystaniem social media i blogosfery.

W przypadku marketingu internetowego istotne jest to, by postawić na pozycjonowanie strony. Dzięki temu witryna pojawi się na określone frazy kluczowe wysoko w wynikach wyszukiwania. Osiągnąć to można poprzez wiele działań, a do najważniejszych z nich należy optymalizacja strony pod względem parametrów technicznych oraz zawartości. Tak, by stała sią atrakcyjna dla użytkownika i wyszukiwarki.

Oczywiście dużą rolę odgrywa również pozyskanie wartościowych linków do strony z zewnętrznych źródeł. Linkowanie jest działaniem złożonym i długotrwałym, a także wymagającym dużej ostrożności, ale doświadczone agencje SEO wiedzą, jak włączyć je w strategię e-marketingową.

Content marketing, a więc marketing treści, również pomaga w osiąganiu lepszych wyników w rankingu Google, ale i w budowaniu eksperckiego wizerunku firmy. Dobre opisy usług lub produktów oraz firmowy blog czy artykuły sponsorowane, pozwalają na ulepszenie linkowania, a także na wyróżnienie firmy na tle konkurencji i dotarcie do konsumentów różnymi drogami.

Marketing internetowy warto wspomóc również płatnymi formami reklamy, jak Google Ads oraz współpracą z blogerami. Nie można pomijać także takich kanałów reklamy, jak social media. One nie tylko służą budowaniu pozytywnego wizerunku marki, ale i zwiększeniu widoczności firmy w Internecie.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij