oeojm10_optimized

Czy warto pozycjonować stronę internetową samemu?

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej i czy działania opłaca się przeprowadzać samodzielnie? Poniżej staramy się odpowiedzieć na te pytania, biorąc pod uwagę specyfikę działalności firm SEO oraz wyzwania, które może spotkać na swojej drodze osoba pozycjonująca witrynę na własną rękę.

Jak pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się specjaliści?

Pierwszym krokiem najczęściej jest wykonanie audytu, który w kompleksowy sposób analizuje stronę pod kątem widoczności w wyszukiwarce internetowej. Podczas takich działań bierze się pod uwagę przeróżne czynniki, m.in. prędkość ładowania się strony, jej rozmiar, konkurencję, źródła ruchu, profile społecznościowe, wewnętrzne linki, strukturę linków, to, jak ułożone są kategorie i foldery oraz wiele innych kwestii. Tak drobiazgowe przeanalizowanie witryny pozwala wykryć szanse, które są w stanie najlepiej wypłynąć na pozycjonowanie strony internetowej klienta.

Pozycjonerzy sprawnie posługują się narzędziami, które pomagają im dopasować frazy, na które warto wyświetlać się wysoko w wynikach przeglądarki. Wszystkie te działania konsultowane są z preferencjami klienta. Większość działań, które sprawiają, że strona zajmuje coraz wyższe miejsca w wynikach wyszukiwań to efekt cierpliwej, skrupulatnej i czasochłonnej pracy. Agencje SEO, dzięki temu, że dysponują pracownikami specjalizującymi się w różnych działaniach, są w stanie ten proces przeprowadzać stosunkowo sprawnie. Zdarza się więc, że inne osoby tworzą treści, inne zajmują się działaniami on-site (czyli działaniami przeprowadzanymi bezpośrednio na stronie internetowej klienta), inne tworzą backlinki, a inne dbają o wizerunek firmy, obsługując profile społecznościowe. Pozycjonowanie stron internetowych porównać można do działania maszyny, w której sprawne działanie poszczególnych mechanizmów gwarantuje bezawaryjność całości.

Czy warto zająć się pozycjonowaniem swojej strony www samodzielnie?

Jeżeli prowadzimy jakąś działalność gospodarczą, prawdopodobnie nasz czas zajmują kwestie związane z bieżącym funkcjonowaniem biznesu. Nie bez powodu panuje przekonanie, że wielu przedsiębiorców przebywa w swojej pracy bez przerwy – albo tylko o niej myśli, albo realnie wykonuje obowiązki poza standardowymi godzinami 9-17. Jeśli mimo codziennych stresów i zapracowania nadal nie rezygnujemy z pomysłu samodzielnego pozycjonowania witryny, musimy upewnić się, że zdajemy sobie sprawę z kilku kwestii, którymi są:

  • czas

Pozycjonowanie strony www przez specjalistyczny zespół to działanie złożone i długookresowe. Robienie SEO samodzielnie wiąże się z ogromnym nakładem pracy. Tworzenie treści, a następnie wstawianie ich do na blogi i do katalogów to bardzo pracochłonny proces. Istnieje małe prawdopodobieństwo, że praca jednej osoby będzie w stanie przynieść zadowalające efekty, bo trudno znaleźć kogoś, kto będzie gotowy poświęcać wiele godzin każdego dnia na monotonne i czasochłonne zadania, zaniedbując tym samym pracę zawodową lub rezygnując z czasu wolnego.

  • strategia

W SEO przydaje się doświadczenie. Jest ono potrzebne, chociażby po to, żeby przeprowadzić profesjonalny audyt SEO i tym samym rozpoznać najważniejsze problemy, z którymi boryka się strona. Jeśli nie dysponujemy takim doświadczeniem, istnieje duże ryzyko, że swoje wysiłki skupimy na nieodpowiednich działaniach. Warto też zaznaczyć, że SEO to bardzo dynamicznie zmieniająca się branża. Żeby działać rzeczywiście skutecznie, należy śledzić branżowe nowinki oraz być na bieżąco z aktualizacjami algorytmów Google.

  • pieniądze

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej najczęściej wiąże się z chęcią oszczędzenia. Nie należy do tej sprawy podchodzić zero-jedynkowo, bo samodzielne SEO też wiąże się z pewnymi kosztami. Mogą one dotyczyć narzędzi, serwerów na zaplecza czy specjalistycznych programów. Za koszt można uznać też wcześniej wspomniany czas. Są to bowiem setki godzin, które moglibyśmy spożytkować na rozwijaniu swojej działalność, inwestowaniu w innowacyjność, rozwijaniu produktu oraz na innych działaniach, na których, w przeciwieństwie do SEO, dobrze się znamy.

Warto wziąć te wszystkie czynniki pod uwagę, zanim w samodzielnie przeprowadzonym pozycjonowaniu witryny www zobaczymy sposób na szybki sukces i widoczne oszczędności. Przeważnie bowiem sytuacja wygląda zgoła inaczej i wiele osób w końcu i tak zgłasza się po pomoc do wyspecjalizowanego usługodawcy.

Źródło: https://internetica.pl

Marcin Wysocki

Marcin Wysocki

Ekspert w dziedzinie zarządzania projektami z certyfikatem PMP. Pracował nad wieloma złożonymi projektami IT, zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Znany z umiejętności efektywnego kierowania zespołami i dostarczania projektów na czas i w ramach budżetu.

Artykuły: 360

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *