Polacy kupują świąteczne produkty coraz wcześniej. Nowa platforma In-Pulse pomoże markom reagować na te zmiany w czasie rzeczywistym

Polacy zaczynają świąteczne zakupy znacznie wcześniej niż w poprzednich latach. Jak pokazuje najnowsze badanie „Polaków portfel własny: E-commerce od święta’’, 29% konsumentów rozpoczyna kupowanie świątecznych produktów już w listopadzie. Z kolei dwóch na pięciu respondentów rusza na zakupy w pierwszej połowie grudnia. Jednocześnie 48% Polaków robi zakupy z wyprzedzeniem, a 14% szczegółowo planuje listy prezentów. Wcześniejsze zakupy mają pomóc uniknąć kolejek, a także skorzystać z promocji i atrakcyjnych cen.

Zainteresowanie korzystnymi ofertami nie dziwi – według raportu PwC „Smak, cena, świadomość: Mapa wyborów konsumenckich Polaków – Voice of the Consumer’’ cena wciąż pozostaje najważniejszym czynnikiem zakupowym. Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na jakość i zdrowie, ale w konfrontacji „ekologia kontra cena”, jak podkreślają eksperci, „zdecydowanie wygrywa aspekt finansowy”.

Mimo że ponad 60% kupujących uważa, iż kampanie świąteczne zaczynają się zbyt wcześnie, marki – zwłaszcza FMCG – nie mogą opóźniać działań marketingowych. Szybko zmieniające się preferencje klientów wymuszają stosowanie nowych, opartych na danych technologii.

Jednym z narzędzi odpowiadających na te potrzeby jest In-Pulse, platforma rozwijana przez Stagwell i Żabkę Polska, która umożliwia analizę danych w czasie rzeczywistym. Wykorzystuje dane z ponad 12 000 sklepów Żabki i około 4,2 mln transakcji dziennie, łącząc je z algorytmami sztucznej inteligencji. To pozwala marketerom planować i testować kampanie z większą precyzją.

– Marketerzy coraz częściej potrzebują nie tylko informacji, ale odpowiedzi pozwalających podejmować konkretne decyzje. In-Pulse dostarcza dane, które realnie pomagają planować, testować i optymalizować działania, zanim marka poniesie koszty pełnego wdrożenia – mówi Anna Pańczyk, CEO In-Pulse.

– To pierwsza platforma umożliwiająca dialog z kupującymi w czasie rzeczywistym (…) z jednego, spójnego źródła danych – dodaje Artur Puszkiewicz, Head of Research & Analytics.

In-Pulse zapewnia szybki dostęp do opinii konsumentów – feedback można otrzymać już po 45 minutach od zadania pytań. Rozwiązanie pozwala też analizować, co wpływa na decyzje zakupowe: cena, wygląd opakowania, komunikat promocyjny czy lokalizacja produktu.

SPRAWDŹ:  Reklamy podświetlane – jak skutecznie przyciągnąć uwagę klientów?

Jak zaznacza Anna Pańczyk, „światowy marketing odchodzi od deklaracji konsumenckich na rzecz obserwacji realnych zachowań”, a In-Pulse wpisuje się w ten kierunek. Platforma łączy dane transakcyjne, insighty konsumenckie i AI, aby umożliwić markom szybsze podejmowanie decyzji.

– To już nie tylko dane – to nowy język dialogu między marką a konsumentem, którego alfabetem są zarówno odczucia i opinie konsumentów, jak i ich zachowania zakupowe – podkreśla Patrycja Herbowska-Tytro, Head of Sales & Growth.

W obliczu dynamicznego rozwoju digital commerce oraz rosnącej popularności aplikacji zakupowych In-Pulse ma pomóc firmom skuteczniej odpowiadać na zmieniające się preferencje konsumentów – zwłaszcza w okresie, w którym świąteczne zakupy Polaków rozpoczynają się znacznie wcześniej niż dotychczas.

 

Ewa Szymańska

Ewa Szymańska

Konsultantka biznesowa z naciskiem na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie w opracowywaniu strategii rozwoju oraz optymalizacji procesów biznesowych. Jej artykuły oferują praktyczne porady dla przedsiębiorców dążących do zwiększenia konkurencyjności na rynku.

Artykuły: 69

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *